Belijdenisgeschenken

Hieronder vind je een overzicht van onze mooiste belijdenisgeschenken voor dit jaar. Voor lezers én niet-lezers. Voor jongeren én ouderen!

maand van de bijbel de bijbel infographic

In 'De infographic Bijbel' van Karen Sawrey wordt de Bijbel getoond zoals je die nog nooit eerder hebt gezien: in infographics. In meer dan honderd illustraties wordt er inzicht gegeven in het Oude en Nieuwe Testament en komen eeuwenoude woorden tot leven. De schepping, de maten van de ark van Noach, de rijkdom van koning Salomo, de parabels van Jezus, de reizen van Paulus: alle bekende personen en verhalen komen aan bod. Dit is de Bijbel voor een nieuwe generatie.Enter your text here...

overal is god

Overal is God van Andrew Wilson is een verfrissende reflectie die je uitdaagt om God te ontdekken in alledaagse dingen. In het Oude Testament laat God zien hoe wonderen uit de schepping, zoals een rots of een adelaar, wijzen op zijn reddingswerk. En Jezus gebruikte een lelie, een mus en een schaap om het koninkrijk van God zichtbaar te maken. In Overal is God beschrijft de auteur van 30 scheppingswerken op verrassende wijze hoe ze iets van God laten zien. Hierdoor gaat de Bijbel opnieuw voor je open en zul je meer ontzag krijgen voor God en zijn schepping.

101 Dagenboekje Belijdenis-DEF.indd

­Nadat belijdeniscatechisanten ‘ja’ hebben gezegd op de vraag of ze Jezus willen volgen, moeten ze verder. Hoe geven ze vorm aan een leven dichtbij Jezus? De Bijbel staat vol met verhalen over mensen die door God geroepen worden.

In dit 101 dagenboek Ja zeggen en ja doen lezen en leren we van mensen die reageren op God’s oproep om hem te volgen. Hoe komen mensen tot hun keus? En hoe beïnvloedt die keus hun leven? Waar lopen ze tegen aan? Wat helpt en wat hindert het volgen van God? En waar leidt het toe?

Geloven in seizoenen belicht de seizoenen in het geloofsleven en in de kerk. Herfst en winter, lente en zomer: ieder hebben ze hun eigen sfeer. Na de stormachtige herfst en de koude winter komt altijd weer de vrolijke lente en de rustige, vreugdevolle zomer. Veel hiervan is herkenbaar in het geloofsleven: de herfstige verlieservaring, maar ook de opbloeiende voorjaarsvreugde.

In het bijbelstudieboek ‘Het geheim van David’ neemt Henk Binnendijk je mee door de psalmen van David. Hoe kan David, een koning van Israël met zo’n druk en bedreigd leven, toch de tijd nemen om stil te zijn voor God en een psalm te schrijven? 

Dagboek over heiligen en onheiligen van Pieter L. de Jong is een bijbels dagboek dat iedere dag inzoomt op een bijbels persoon en op zijn of haar relatie tot God. Op die manier wil hij de verwevenheid tussen ons verhaal en de verhalen uit de Bijbel zichtbaar maken: Abraham die na zoveel jaren weer eens een altaar bouwt, David die in geloof het gevecht aangaat, Salomo die zwicht voor het vrouwelijk schoon, Jeremia die sombert, Jona die vlucht, Tamar die vecht, enzovoort. Met dit dagboek komen de bijbelse verhalen en personen nog dichterbij.

In ‘Onversneden christendom’ legt C.S. Lewis uit wat het hart is van het christelijk geloof. Dit is een klassieker! Er is geen schrijver die zo helder en warm kan uitleggen wat het betekent om christen te zijn als C.S. Lewis. Hij blijft niet steken in een abstracte theologische uiteenzetting, maar maakt het Bijbelse verhaal op een persoonlijke manier tot een prachtig geschenk. 

Toen ongeloof nog heel gewoon was van Paul Visser bevat 25 meditaties op basis van de verhalen over Abraham. De parallellen tussen het leven van deze aartsvader en die van christenen in de 21e eeuw liggen voor het oprapen. In dit boek werkt de auteur de verhalen over Abraham uit. Dat doet hij steeds zo verrassend dat de verhalen heel dichtbij komen. 

gaan voor god

Gaan voor God van René van Loon is een uitdagend en inspirerend boek dat helpt om intenser verbonden te raken met Jezus. René van Loon spoort christenen aan zo te leven dat ze iets uitstralen naar hun omgeving. Hij laat ook zien welke stappen je kunt zetten om dat te doen. Vanuit de Bijbel brengt hij Gods bedoelingen in kaart en zoekt hij naar Gods wil in belangrijke keuzes. Daarnaast laat hij zien hoe de omstandigheden in je eigen leven van invloed kunnen zijn op de weg die je gaat. 

Christen-zijn in het dagelijks leven

Met gevoel voor realiteit bespreekt Ryle op de hem eigen krachtige en doordringende wijze de belangrijkste themas van het christelijk leven.
Ryle beoogde met dit boek een beknopte gids aan te reiken voor de dagelijkse plichten en verantwoordelijkheden waarmee een christen wordt geconfronteerd.

jezus beter begrijpen

Er is iets begonnen tussen God en jou. Je ontdekte dat Hij leeft. En je hebt begrepen dat Hij zich vooral in Jezus heeft laten zien en uitgesproken heeft. Door goed naar Jezus te kijken en te luisteren naar wat Hij zegt, kun je dus wijzer worden van God. Deze bijbelstudies, geschreven vanuit de ervaring met zoekende mensen, willen je helpen om wat Johannes schreef te verduidelijken.

onvoorstelbare genade

De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.

geloven en gehoorzamen

Geloven en gehoorzamen van ds. W.J.C van Blijderveen is een inspirerend bijbelstudieboek over de manier waarop mensen van nu de Bergrede kunnen toepassen in hun leven. Hoe leef je als christen? Hoe verhouden geloven en ons dagelijks leven zich tot elkaar? Deze cruciale vragen staan centraal in dit boek. De auteur neemt daarbij de Bergrede als uitgangspunt.