(Online) Marketeer | Online platformen KokBoekencentrum (8-12 uur per week, freelance)

  • Ben jij een gedreven commerciële online marketeer?
  • Heb jij minimaal drie jaar ervaring in de online marketingwereld?
  • Wil jij in een klein en hecht team van specialisten bouwen aan een nieuw platform?

Lees dan snel verder!

Nieuw Platform

Uitgeverij KokBoekencentrum is momenteel bezig met de ontwikkeling van een compleet nieuw en vernieuwend platform voor progressieve vrouwen (dertigers) die op zoek zijn naar verhalen en informatie over maatschappelijke issues, persoonlijke ontwikkeling en zingeving. Dit platform wordt een community voor deze vrouwen waar ze met elkaar in gesprek kunnen gaan, online trainingen kunnen volgen en mooie producten kunnen aanschaffen. In het eerste jaar zal de focus van dit platform liggen op bereik genereren en community bouwen.

De functie

Als online marketeer ben je verantwoordelijk voor de marketing van het nieuwe platform en bijbehorende producten.
Hierbij zijn de belangrijkste activiteiten:

  • Zorgen voor groei van onze online platforms door middel van SEO-optimalisatie, traffic genereren, social campaigns, customer journey etc.
  • Het maken van knallende nieuwsbrieven die goed converteren naar productverkoop
  • Het uitzetten en ontwikkelen van online challenges om het bereik te vergroten
  • Aansturen op commerciële KPI’s
  • Het maken van een contentstrategie
  • Uitvoeren van de marketingplanning
  • Analyse van gevoerde campagnes en anticiperen op ontwikkelingen

In de functie rapporteer je aan de marketingmanager en werk je samen met een hoofdredacteur en content creator.

Jouw profiel:

Je hebt een HBO werk- en denkniveau en werkt al een aantal jaren als (online) marketeer, bij voorkeur voor community's. Je bent bekend met het christelijk geloof en weet wat er in de christelijke markt speelt. Als marketeer heb je ervaring met het schrijven van commerciële teksten en weet je hoe je een doelgroep bereikt. Je weet wat audience targeting is, hebt ervaring met Google Analytics en social media en bent in staat analyses te maken op basis van data. Ook weet je de weg te vinden in WordPress-websites. Je werkt graag in een team, maar hebt ook een zelfstandige werkhouding en bent pro-actief. En last but not least: je hebt er plezier in om community’s te helpen groeien om zo een groter publiek te bereiken.

Wij bieden:

  • Een hecht team, bestaande uit uitgever, redactie en (online) marketeers, waarin samenwerken op één staat
  • Een inspirerende omgeving waar je snel impact kunt hebben
  • Een functie waarin je veel vrijheid krijgt en kunt bijdragen aan betekenisvolle inhoud voor verschillende doelgroepen
  • Een gezellig kantoor waar je omgeven wordt door boeken (gecombineerd met thuiswerken)
  • Goede arbeidsvoorwaarden en een marktconform salaris.

Meer weten en solliciteren?

Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij Harma Nijhuis, marketingmanager, telefoon 088 – 700 2654, hnijhuis@vbkmedia.nl
Maar je kunt ook direct solliciteren. Graag ontvangen we je motivatie en cv via onderstaande link vóór 1 januari 2022: sollicitaties@kokboekencentrum.nl. Zet in de onderwerpregel op welke functie je solliciteert.

Onze uitgeverijen zijn onderdeel van Veen, Bosch & Keuning Uitgeversgroep BV.