Het ambacht van de schoolbestuurder

Naar een pedagogische bestuurscultuur

Het ambacht van de schoolbestuurder - cover
Het ambacht van de schoolbestuurder - achterkant

In Het ambacht van een schoolbestuurder onderzoekt Dick den Bakker wat een goede schoolbestuurder is. Hiervoor deed Dick den Bakker uitgebreid literatuuronderzoek en interviewde hij een groot aantal bestuurders. Hij komt tot de conclusie dat een goed bestuurder bescheiden is in wat hij of zij kan bereiken, liefdevol handelt en beseft dat de wereld én het onderwijs niet maakbaar zijn. De auteur onderstreept het belang van gemeenschapszin en de proactieve rol van de bestuurder in het zoeken naar het goede handelen in allerlei situaties. Een inspirerend boek dat aansluit bij de dagelijkse praktijk van het schoolbestuur.

Lees meer >
Over de auteur

Dick den Bakker

Meer boeken van deze auteur
34,99

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
Hardback
Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, binnen 48 uur in huis (NL)
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789043540605
  • Pagina's: 384 pagina's

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
Bekijk de inhoud van dit boek ➔

In Het ambacht van een schoolbestuurder onderzoekt Dick den Bakker wat een goede schoolbestuurder is. Hiervoor deed Dick den Bakker uitgebreid literatuuronderzoek en interviewde hij een groot aantal bestuurders. Hij komt tot de conclusie dat een goed bestuurder bescheiden is in wat hij of zij kan bereiken, liefdevol handelt en beseft dat de wereld én het onderwijs niet maakbaar zijn. De auteur onderstreept het belang van gemeenschapszin en de proactieve rol van de bestuurder in het zoeken naar het goede handelen in allerlei situaties. Een inspirerend boek dat aansluit bij de dagelijkse praktijk van het schoolbestuur.